torsdag 14 juni 2012

Hund promenad

Igår var första gången för sommarens arrangerade hundpromenader i Emmaboda.
Klockan 18 var tiden utsatt till och vi var där i god tid utrustade med allt som behövs så som hundgodis , bajspåsar och ett glatt humör :)
Bästisen Isaac var på plats och solen sken.
Agnes som normalt brukar gå ganska fint i koppel visade sin värsta sida :)
Hon gjorde av med mycket mer energi än alla andra tillsammans genom att hoppa på mig , vimsa fram och tillbaks och dra som en åsna :)
Detta är tydligt ett vanligt fenomen som brukar försvinna eller iallafall dämpas av några hundpromenader.
Hon visade sig så stor hon kunde och ville leka med dom stora hundarna ( som inte alls ville veta av henne )
Resultatet av påhittad kaxighet visade sig i en riktigt fin nervositet bajs pöl med tillhörande fisar. Inte så himla lätt att plocka upp.
Men alla var super trevliga och då det bara var två bebishundar visades stor acceptans av dom andra.
Agnes lugnade ner sig efter någon halv timma och njöt nog riktigt ordentligt med dom stora när hon väl hittat sin plats i ledet :)
Konditionsmässigt är Agnes matte dvs jag en katastrof :)
Men denna gången var jag inte ensam om att låta som en trasig diskmaskin för det gjorde vi allihopa :)
Hundpromenaden som under en timmas tid ledde Emmaboda runt avslutades för Agnes och Isaacs del med att dom belönades med att få leka :)
Jag ser redan fram mot nästa onsdag ( och kanske att min kondition är något bättre då )

Agnes för övrigt har inte ställt till något elende på riktigt länge ( duktig flicka )
Det har blivit något nytt hål i gräsmattan i övrigt inget.

Vi tränar fortfarande varje morgon i ca 30 minuter på sitt,ligg,stanna kvar,hämta,loss mm
Det har blivit en vana att ta ett kortare träningspass efter morgon promenaden.
Idag var vi för den delen möra i benen både Agnes och jag så morgon promenaden blev " hela" 1,5 km !! ( vi brukar gå mellan 3-4 km )
Men vi har kanske piggare ben framåt kvällen :)

Jo vi har för tusan tagit tag i " lämnas ensam hemma " biten på alvar och igår var Agnes hemma själv i 22 minuter. Det känns till och med löjligt för mig med 22 minuter men jag vill verkligen att allt ska gå rätt till.
Men Agnes gick som vanligt och la sig i soffan och sov som en liten griseknoe när vi kom in igen.Jag tror inte att hon bryr sig speciellt mycket men imorgon är det dags med 25 minuter :)

Idag skiner solen så jag hoppas det blir en toppen dag :)

God morgon!

1 kommentar:

  1. Förstår att Agnes blev riktigt trött. Hälsa henne att fiskgodis är på väg!

    SvaraRadera