lördag 9 juni 2012

Sommarlov

Kursen på hundklubben är avslutad och nu är det upp till mig ( och Agnes ) hur långt vi har kommit med träningen i Augusti.
Jag måste ju erkänna att vissa träningsmoment har inte tränats på som vi borde ha gjort. Ensamhetsträning är en av dom. Agnes har varit ensam i 7 minuter och då stod vi ( husse och jag )som två tysta möss inne i garaget utrustade med äggklockan :)
Alltså jag inser att det är dags att börja på alvar men det har känts onödigt och motivationen har saknats. Jag tycker ju om att vara med Agnes och där jag är där är hon med.
Ska vi hem till någon så följer Agnes med , är hon inte välkommen så stannar vi hemma .. båda två :)
Att gå fint i kopplet fungerar ganska bra nu . Hon drar i några minuter tills hon har gjort det hon behöver och sedan är dragkampen mer eller mindre över. Jag skriver mer eller mindre för hon går aldeles perfekt tills det dyker upp någon eller något som skulle kunna gå att hälsa på. Hon fullständigt exploderar i en bomb av lycka om någon kommer gåendes,cyklandes,krypandes,med eller utan barnvagn,andra hundar,katter,harar alla är hennes vänner och hon älskar dom allihop ! :)
Så det är dags att starta en ickehälsa kampanj :)

Agnes har nu tappat alla bebis tänder och tuggbehovet är enormt.Men vad gör det
när man har vänner som inte gör annat än säljer hundsaker,koppel,ben mm
(irriterande att inte kunna länka när jag vill )
Men ni som är intresserade av hundsaker till bra priser och riktigt bra kvalite får själva leta upp csigoras hundbutik på nätet och shoppa lös. Det är riktigt roligt och enkelt .. prova får ni se :)

Igår på våran morgon runda började Agnes uppföra sig konstigt med rest ragg och gick nervöst bakom mig. Detta var på en cykelväg mellan två villa kvarters områden ca 50 meter skog och så nytt kvarter. Jag blev faktiskt lite nervös jag med då hon inte brukar uppföra sig så.
Det visade sig vara en pytteliten rådjursbebis som med enorma ögon tittade på oss från sitt ligga platt på mage position i det höga gräset.
Vi skyndade oss att passera och gå några meter extra för att se vad som skulle hända. Det var några sekunders tystnad så ett skall från ett rådjur och på en sekund var den lilla på fötter passerade  cykelvägen och försvann in i skogen.
Underbara djur ! :)
Men Agnes var upprörd hela vägen hem :)

Så är tvättmaskinen klar, dags att hänga tvätt och så är det hög tid att släppa upp Agnes till sin sovande husse GOD MORGON liksom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar