lördag 30 juni 2012

Sommarlovet

Hundklubben har sommarlov och så även Agnes.
Igår skrev vi in oss på fortsättningskursen som startar i Augusti,det ser jag fram emot :)
Livet rullar på som sig bör , Agnes blir större och äldre och hittar på mindre bus.
Å andra sidan blir dom problemen som vi jobbar större och större i samma takt som hon växer.
Agnes hoppar ! På allt och alla stora som små. Vi har tagit hjälp av folket som är med på hundpromenaderna på onsdagarna för att få hjälp och råd.
Det nya är nu att jag ska kasta godis på gatan när någon vill stanna och prata.
Agnes är oftast mer intresserad av godiset .... tills det är slut !
Så får personen jag pratar med all hennes uppmärksamhet och kärlek :)
Jaja till slut ska vi nog ha fått ordning på det med.

Jag är en duktig matte som tar mitt matte ansvar på stort allvar.
Då jag även är en tjock mattte som vill låta Agnes göra det hon är riktigt bra på dvs spåra gör jag vad som krävs för att inte bli en stoppkloss bak i linan för Agnes.
Jag motion cyklar 2,5 mil om dagen (oftast mer än så) och går en lång promenad om dagen och en lite kortare på kvällen.
Jag går i alla trappor och backar jag stöter på om dagarna och jag hoppas att jag på detta sätt kommer att vara i lite bättre form i Augusti :)
Vågen i badrummet säger att det ger resultat men på flåset tycker jag inte att det har gjort underverk än iallafall.

Agnes och jag tränar lydnad som vi alltid har gjort varje morgon och min lilla älskling är så duktig.
Dom vanligaste orden som hit,sitt,ligg,tass,stanna sitter perfekt och vi har börjat med backa,fot,gå runt.Så fort hon förstår vad jag vill gör hon det :)
Så det gäller bara för mig att lyckas informera vad det är jag vill av henne.

På hundpromenaderna gör vi mer än bara går,vi tränar alltid lite olika moment och i onsdags mitt inne i centrala Emmaboda provade vi på rally lydnad med lappar,koner och sick sack hinder :)
Super kul men jag kan ju inte gå på hur många kurser som helst på en gång så rally lydnad får vänta :)

Agnes har fått klåda och tappar en massa päls,kan vara löp på gång kanske annars har jag ingen aning.
Det är inte så att hon fläck kliar sig utan hon har bara tappat väldigt mycket päls och är almänt kli-ig :)
Vi får vänta och se vad det leder till ..

Nu fick vi gäster och jag får vara lite artig...

Ha en bra dag
God morgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar